جزئیات حساب خود را فراموش کرده اید؟

ثبت شرکت

چگونگی ثبت شرکت

تمامی شرکتها و مؤسسات بعد از ثبت شرکت نیاز پیدا می کنند که تغییراتی در آنها ایجاد نموده و تصمیمات جدیدی در موردشان اتخاذ نمایند. این تغییرات و تصمیمات ، باید مطابق قانون تجارت به ثبت برسند. به همین دلیل،ثبت آنها نیاز به تدوین و تنظیم صورتجلسه دارد.تنظیم صورتجلسه روش و مقررات خاص خود را دارد و باید در تنظیم آن با توجه به نوع شرکت و اساسنامه ی شرکت،مقررات قانون تجارت را مورد توجه قرار داد.

ثبت شرکت موسسه حقوقی کردار نیک

تغییرات شرکت شامل، تغییر نشانی شرکت، تغییر موضوع و اسم شرکت، افزایش یا کاهش سرمایه شرکت، ورود یا خروج شریک یا سهامدار، انتخاب اعضای هیأت مدیره، تصویب ترازنامه سود و زیان، انحلال شرکت و.. می باشد.
قبل از تأسیس سامانه الکترونیکی ،امور مربوط به این تغییرات و ثبت آنها با صرف وقت زیاد و دردسرها ی بسیاری انجام میشد اما امروزه متقاضیان به جای مراجعه ی حضوری به اداره کل ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری می توانند از طریق اینترنت و با مراجعه به آدرس اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیر تجاری را دریافت کنند.
بعد از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تأییدیه پذیرش، متقاضیان باید نسخ اصلی صورتجلسات تنظیمی و ضمایم آنها را حداکثرظرف مدت سه روز کاری از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تأییدیه پذیرش ارسال کنند.
کاهش مراجعات حضوری، استانداردسازی تنظیم صورتجلسات، امکان دسترسی به آخرین وضعیت صورتجلسه ابرازی از طریق سامانه و پیام کوتاه، پیش بینی راهنماهای مناسب با تصمیمات متعدد جهت ارایه مدارک مورد نیاز، امکان تأیید متن پیش نویس آگهی توسط ذی سمت به منظور جلوگیری از ایرادات احتمالی بعد از صدور آگهی همگی از مزایای طرح اینترنتی شدن ثبت تغییرات شرکتها می باشد.

مراحل ثبت اینترنتی صورتجلسات تغییرات شرکتها

تکمیل اطلاعات شرکت

  1. وارد کردن شناسه ی ملی شرکت در قسمت مربوطه.
  2. وارد نمودن شماره ی ثبت شرکت در صورتیکه شناسه ملی نداشته باشد.
  3. انتخاب نوع شرکت ( مبنی بر اینکه شرکت سهامی خاص است، با مسؤلیت محدود است، نسبی است یا تضامنی..)

تکمیل اطلاعات مربوط به جلسه:

  1. انتخاب نوع صورتجلسه ( مجمع عمومی سالیانه است، مجمع عمومی عادی است یا فوق العاده …)
  2. تعیین نصاب جلسه ( اینکه تمامی اعضای تشکیل دهنده شرکت در جلسه حضور دارند یا اکثریت آنها )
  3. وارد نمودن مشخصات متقاضی ( نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره همراه متقاضی جهت اطلاع رسانی)
  4. تعیین سمت متقاضی ( اصیل یا وکیل بودن شخص متقاضی)
  5. تعیین ساعت شروع و پایان جلسه در قسمتهای مربوطه( رعایت تقدم و تأخر ساعات جلسات چنانچه در یک روز تشکیل شده باشند.)
  6. مشخصات وسمت فرد امضا کننده دفتر باید مشخص گردد.

تصمیمات جلسه جهت ثبت تغییرات شرکت

  1. تصمیمات اتخاذ شده در جلسه وارد می گردد. تصمیم مورد نظر را از فهرست نوع تصمیم انتخاب می کنیم و چنانچه چند تصمیم در جلسه اتخاذ گردد باید گزینه افزودن تصمیم جلسه را انتخاب نمود و تصمیمات دیگر را وارد کرد.
  2. ورود به صفحه نامهای درخواستی چنانچه تغییر نام شرکت در جلسه موضوعیت داشته باشد. اولویت را مشخص کرده در قسمت نام درخواستی اسم مورد نظر را تایپ می کنیم. ( تعداد اسامی پیشنهادی نباید بیشتر از پنج اسم باشد.)

اشخاص جلسه ( لیست اسامی حاضر در جلسه)

  1. آپلود لیست اشخاص حاضر در جلسه طی یک فایل.
  2. چنانچه در تصمیمات جلسه انتخاب بازرس یا هیأت مدیره یامدیران وجود دارد باید اسم اشخاصی که دارای این سمت هستند و اشخاص جانشین آنها تک تک وارد سیستم شود.

سمت اشخاص جلسه

  1. وارد نمودن سمت اشخاص در جلسه.
  2. چنانچه شخصی سمتی در جلسه  دارد و جزیی از سهامداران شرکت یا رییس باشد باید سمتی را که در جلسه دارد انتخاب کند و تمامی مشخصات شناسایی خود همانند نام، نام خانوادگی، شماره ملی، نام پدر و .. را وارد کند.

ارتباط اشخاص جلسه برای ثبت تغییرات شرکت

مشخص شدن کلیه افرادی که در جلسه دارای سمت بودند و در مرحله ی قبلی اسامی آنها ثبت شده و اینکه با شرکت دارای چه ارتباط قانونی هستند.( وکیل بودن، نماینده قانونی بودن، وصی و قیم بودن..)

تأیید صحت ورود اطلاعات و مدارک مورد نیاز.

کنترل تمام اطلاعات وارد شده و تأیید آن.

وارد نمودن عین متن صورتجلسه ( قرار گرفتن متن پیشنهادی در صفحه)

پذیرش نهایی و دریافت کد رهگیری.

وقتی تمامی اطلاعات مربوط به جلسه به طور دقیق و کامل توسط فرد متقاضی وارد سیستم شد باید برای فرستادن صورتجلسه مکانیزه به ثبت شرکتها کلیک کرده و بعد از مطالعه بر روی گزینه تأیید به پذیرش کلیک کرد. پرینت صفحه ی نشان دهنده کد رهگیری و مراجعه به اداره کل ثبت شرکتها همراه با سایر مدارک ذکر شده آخرین اقدام جهت ثبت تغییرات شرکت می باشد.

موسسه حقوقی کردار نیک در خدمت شماست!

جهت مشاوره برای پرونده های حقوقی، خانواده، کیفری، ملکی، داوری، ثبت و انحلال شرکت و قانون کار با ما تماس بگیرید: 88943662 / 88931969-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا