جزئیات حساب خود را فراموش کرده اید؟

استعلام ممنوع الخروجی

استعلام ممنوع الخروجی

ممنوع خروج از کشور می تواند انگیزه ها مختلفی داشته باشد که گرد از دلایل آن میتواند بدهی مالیاتی 500 میلیون تومانی باشد ، عدم احازه ولی یا قیم ، منع امنیتی برای مملکت همچنین پروانه مقام قضایی دارد و افرادی که دربرگیرنده آن می‎شوند پروانه نخواهند داشت از هیچکدام از مرزهای کشور به خارج سفر کنند.

مشاوره تلفنی موسسه حقوقی کردار نیک

چرا ممنوع خروج میشویم ؟

ممنوع خروج از کشور می تواند انگیزه ها مختلفی داشته باشد که گرد از دلایل آن میتواند بدهی مالیاتی 500 میلیون تومانی باشد ، عدم احازه ولی یا قیم ، منع امنیتی برای مملکت همچنین پروانه مقام قضایی دارد و افرادی که دربرگیرنده آن می‎شوند پروانه نخواهند داشت از هیچکدام از مرزهای کشور به خارج سفر کنند.

مدت اعتبار بازداشته الخروجی  در ماده 133 قانون کیش دادگری کیفری آمده است که با پروا به اهمیت و دلایل جرم ، دادگاه و دادرس میتواند پیمان عدم برونرفت متهم از کشور را صادر کند. مدت هر یک با اعتبار زدن آن 6 ماه یک با خواهد بود و اگر دادگاه لازم بداند میتواند هر 6 ماه یک بار آن را تمدید کند و اعتبار بزند.    5 گروهی که قطعا بازداشته الخروج خواهند شد.  بدهکاران مالیاتی به دولت ( 500 میلیون تومان )  بدهکارانی که به انگیزه دستور دادگاه در اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد بدهکار شناخته شده باشند.  افرادی که در خارج از کشور به تکدی ولگردی ، جرم ، کلاهبرداری ، سرقت بپردازند.  افرادی که دریافت پاسپورت و خروج از مملکت آنها به فرمان افراد دیگری است. ( پدر ، شوهر و … )  

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از فراهم شدن امکان اطلاع از ممنوع الخروجی با بهره گیری از اپلیکیشن «پلیس من» خبر داد.

به گزارش ایسنا سردار حسن مهری درباره اقدامات پلیس فرودگاه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهارکرد: از ابتدای سال تا کنون با وجود کاهش پروازهای داخلی و خارجی در پی شیوع ویروس کرونا، به همت همکارانم در پلیس فرودگاه های کشور شاهد افزایش ۱۴ درصدی  کشفیات  قاچاق کالا و ارز هستیم.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در بخش دیگری از سخنان خود از فراهم شدن امکان استعلام ممنوع الخروجی افراد خبر داد و گفت: یکی از مشکلاتی که برخی افراد با آن رو به رو هستند، بی اطلاعی آنان از ممنوع الخروجی بود. ممکن  است برخی افراد به دلایلی نظیر بدهی مالیاتی، دستور قضائی و ... امکان خروج از کشور را نداشته باشند اما چون از آن بی خبر هستند اقدام به تهیه بلیت هواپیما و  رزرو هتل می گنند اما حین خروج با مشکل مواجه می شوند.

 وی  ادامه داد: در همین راستا و با هدف ارتقای خدمات الکترونیک پلیس، نرم افزاری به نام «پلیس من» با قابلیت های فراوان طراحی شد که با استفاده از آن امکان استعلام ممنوع الخروجی افراد، اعتبار گذرنامه، پرداخت عوارض خروج از کشور  و ...  فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس علاقه مندان می توانند جهت د ریافت این اپلیکیشن به سایت www.epolic.ir مراجعه کنند.

سایت استعلام اینترنتی ممنوع الخروجی چیست ؟

 اخیرا با توجه به مشکلاتی که برای هموطنان برای خروج از کشور بوجود آمده است. اداره گذرنامه جهت اطلاع از ممنوع الخروجی افراد حقیقی و حقوقی به کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه آنلاینی را افتتاح نموده که شما میتوانید براحتی و با استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی خیالتان قبل از سفر به خارج از کشور راحت شود.آدرس سایت استعلام اینترنتی ممنوع الخروجی   exitban.ssaa.ir  میباشد .

همانطور که برای شما گردشگران توضیح دادیم در گذشته مسافرانی که قصد خروج از کشور را داشتند تنها از راه مراجعه حضوری به اداره گذرنامه یا استعلام تلفنی قادر به مشخص کردن وضعیت ممنوع الخروجی خود بودند و اما با راه ‌اندازی این سامانه از این پس این امکان را دارند به صورت آنلاین ممنوع الخروجی بودن یا نبودن خود را چک نمایند و قابل توجه شما مسافران اینکه ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور" لینک استعلام فوری ممنوع ‌الخروجی افراد " را روی سایت خود قرار داده است .   اگر ممنوع الخروج شده اید و دلیل آن قضایی است، فقط باید از طریق سامانه ثنا ، اقدام به دیدن ابلاغیه های مربوط به آن کنید.

روش های ممنوع ‌الخروج شدن ؟ 

 لازم به ذکر است که در گذشته روش های مختلفی برای استعلام ممنوع خروج بودن اشخاص وجود داشت مانند تلفنی ، اینترنتی و … بوده تا اینجا که چک کردن ممنوع خروج بودن از طریق اداره گذرنامه انجام شد و هرشخصی که قصد سفر داشت باید به این ارگان مراجعه می کرد تا اینکه بر طبق قانون جدیدی که وضع شده است که ما قصد داریم در این مطلب به روش استعلام اینترنتی از ممنوع الخروج بودن با مراجعه به سامانه استعلام در سایت سازمان ثبت اسناد در خصوص ممنوع الخروج بودن بپردازیم ، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی تری در اختیار شما گردشگران عزیز قرار دهیم .

سوالات متداول استعلام ممنوع ‌الخروجی در سریع ترین زمان

1- استعلام ممنوع ‌الخروجی کسانی که در ایران نیستن بچگونه است؟

بایستی یکی از دوستان خود به به پلیس +۱۰ معراجعه کند

2- آیا بابت مهریه و یا مالیت افراد ممنون الخروج میشوند

بله امکان دارد

3- آیا از طریق سایت میشود استعلام ممنوع ‌الخروجی  گرفت ؟

بله امکان پذیر است

4- آیا با کد ملی افراد میتوان استعلام ممنوع ‌الخروجی گرفت ؟

بله از طریق سایت میتوان

موسسه حقوقی کردار نیک در خدمت شماست!

جهت مشاوره برای پرونده های حقوقی، خانواده، کیفری، ملکی، داوری، ثبت و انحلال شرکت و قانون کار با ما تماس بگیرید: 88943662 - 88931969
مشاوره حقوقی
مشاوره تلفنی
موسسه حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا