جزئیات حساب خود را فراموش کرده اید؟

پلمپ دفاتر

پلمپ دفاتر چیست

طبق قانون تمامی شرکت‌ها باید دفاتر خود را پلمپ کنند. اما منظور از این پلمپ دفاتر چیست ؟ دفاتری که در شرکت‌ها باید پلمپ شوند، دفتر روزنامه و دفتر کل هستند.

پلمپ دفاتر موسسه حقوقی کردار نیک

پلمپ دفاتر چیست ؟

طبق قانون تمامی شرکت‌ها باید دفاتر خود را پلمپ کنند. اما منظور از این پلمپ دفاتر چیست ؟ دفاتری که در شرکت‌ها باید پلمپ شوند، دفتر روزنامه و دفتر کل هستند.

دفتر روزنامه همان‌طور که از اسمش پیداست، مربوط به فعالیت‌های روزانه تاجر است. تاجر باید تمامی دیون و مطالبات و صادرات و وارداتی که در هرروز انجام می‌دهد در این دفتر ثبت نماید.

دفتر کل نیز در ماده ۸ قانون تجارت تعریف شده است. دفتر کل دفتری است که تاجر باید کلیه معاملات را لااقل هفته ای یک مرتبه از دفتر روزنامه استخراج و انواع مختلف آن را تشخیص و جدا کرده هر نوعی را در صفحه مخصوصی در آن دفتر بطور خلاصه ثبت کند. (قانون تجارت ماده ۸(

دفاتر چطور پلمپ می‌شوند؟

پلمپ دفاتر توسط مرجع ثبت شرکت‌ها انجام می‌گیرد. به این صورت که در ابتدا تمام صفحات شماره‌گذاری می‌شود. سپس شماره ثبت شرکت در آن وارد شده و مهر اداره ثبت شرکت‌ها در آن درج می‌شود. به این صورت، امکان هیچ‌گونه جابجایی و تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت. در پایان هر سال مالی هم شرکت باید این دفترها را به اداره مالیات تحویل دهد. حتی اگر فعالیتی نداشته باشد و دفتر سفید باشد.

مراحل پلمپ دفاتر چیست ؟

اشخاص حقیقی و حقوقی باید سال مالی و ماه مالی و روز مالی را مشخص کنند و یک آدرس دقیق جهت دریافت دفتر در سامانه وارد کنند. دفترهایی که برای اشخاص در دسترس است دفاتر پنجاه برگ، صدبرگ و دویست برگ است.

پس از تکمیل اطلاعات در سامانه، و زدن دکمه «پذیرش نهایی» از رسید پذیرش نهایی و اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری پرینت بگیرید. پس از تایید توسط کارشناس اداره ثبت شرکت‌ها، می‌توانید از طریق پیگیری درخواست، هزینه‌های لازم را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.

پس از انجام این مراحل، دفاتر پلمپ شده توسط پست پیشتاز به همان آدرسی که در سامانه وارد کرده‌اید ارسال می‌شوند.

به زبان ساده لوگو طرح گرافیکی‌ست که متمایزکننده خدمات و محصولات مشابه از یکدیگر است. لوگو در واقع نشان‌دهنده‌ی تمایز محصولات و خدمات مشابه از یکدیگر به‌وسیله حروف، رنگ، شکل یا قلم خاصی است.

موسسه حقوقی کردار نیک در خدمت شماست!

جهت مشاوره برای پرونده های حقوقی، خانواده، کیفری، ملکی، داوری، ثبت و انحلال شرکت و قانون کار با ما تماس بگیرید: 88943662 / 88931969-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا