جزئیات حساب خود را فراموش کرده اید؟

کیفری

بهترین وکیل کیفری

دعاوی کیفری، دعاوی حساسی هستند و پیچیدگی های مخصوص به خود را دارند. برای رسیدگی درست به این پرونده ها، اطمینان از پیشرفتِ درست کار و کسب نتیجه مطلوب، بهترین وکیل کیفری را به پرونده خود اختصاص دهید. او به قوانین و آیین نامه ها به طور کامل و دقیق تسلط داشته و مناسب ترین فرد برای این منظور است.

مشاوره- حقوقی-کردار-نیک-یسنا

همه چیز درباره بهترین وکیل کیفری و ویژگی های او :

امور کیفری و جزائی، اموری هستند که خواه ناخواه در سطح جامعه رواج دارند و شاید زمانی خود ما درگیر چنین دعاوی شویم. در مواجه با چنین مسائلی، بهترین و منطقی ترین راه مشاوره گرفتن از کارشناسان متخصص این عرصه و استفاده از خدمات بهترین وکیل کیفری است تا از ضررهای احتمالی مادی و معنوی که ممکن است شامل حالمان شود، به طور چشمگیری جلوگیری کنیم. دعاوی کیفری، دعاوی بسیاری پیچیده و حساسی هستند که ضرورت استفاده از وکیل کیفری در آنها بسیار احساس می شود. امروز قصد داریم تا درباره بهترین وکیل کیفری و ویژگی های او با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین- وکیل- کیفری-کردار-نیک-یسنا

وکیل کیفری چیست؟

وکیل کیفری، وکیلی است که با توجه به تخصصش به تمامی قوانین کیفری و جزائی تسلط داشته و می تواند به عنوان نماینده قانونی موکل خود در دعاوی کیفری او شرکت کند. طبق اصل ۳۵ قانون اساسی، در تمام محاکم دو طرف دعوا حق گرفتن وکیل کیفری دارند. فرد یا می تواند با انتخاب و هزینه خود بهترین وکیل کیفری را در اختیار بگیرد و یا اگر استطاعت لازم مالی را نداشت، دادگاه یک وکیل تسخیری در اختیار او قرار می دهد. وکیل کیفری به امور کیفری و جزائی تسلط کامل داشته و در حیطه قوانین آیین دادرسی کیفری، قانون قاچاق اسلحه، قانون مجازات اسلامی، قانون مجازات نیروهای مسلح و غیره … به صورت تخصصی فعالیت داشته و بر حسب مورد در دادگاه های کیفری، تعزیرات حکومتی، نظامی و غیره … می تواند فعالیت کند. وکیل کیفری با وکیل حقوقی متفاوت است و مهم است قبل از مراجعه به هر کدام از آنها، پرونده خود را به طور دقیق بررسی کرده، موضوع آن را مشخص کنیم و بعد به وکیل مورد نظرمان ارجاع دهیم.

وکیل کیفری یا وکیل حقوقی

وکیل کیفری و وکیل حقوقی بسیار با هم متفاوتند. این تفاوت در نوع وکالت آنها نیست، بلکه در حیطه قوانین دادرسیِ امور کیفری و حقوقی است که با هم متفاوتند. در نتیجه برای اینکه تفاوت بین وکیل کیفری و وکیل حقوقی را بهتر متوجه شویم، کافی است ابتدا تفاوت بین این دو حوزه را درست متوجه شویم.

در حیطه دعاوی کیفری، وکیل کیفری برای تحقیقات مقدماتی باید به مرجعی به نام دادسرا مراجعه کرده و امور پرونده را در آنجا پیگیری کند. همچنین در فرآیند کار با مقاماتی همچون دادیار، بازرس، دادستان و نماینده دادستان طرف حساب است اما در دعاوی حقوقی، دادسرا و یا مقامات قضایی نامبرده وجود ندارند و وکیل حقوقی با قاضیِ دادگاه و قاضی اجرای احکام مدنی سروکار دارد.

پرونده های حقوقی در مدت زمان کوتاه تری حل و فصل می شوند، در حالی که پرونده های کیفری به نسبه فرآیند طولانی تری را تا رسیدن به نتیجه نهایی طی می کنند.

در غالب پرونده های حقوقی، بعد خصوصی مطرح است و اشخاصِ جامعه ذی نفع اند، نه کل جامعه. در حالیکه در امور کیفری عمومِ افراد جامعه مورد توجه بوده و می توانند ذی نفع باشند و اعلام جرمیت می تواند از طرف عموم صورت گیرد.

جنس تصمیمات نهایی و محکومیت های دعاوی حقوقی و کیفری نیز به طور کلی با هم متفاوت است. مثلاً پرونده های کیفری می تواند به تبعید، شلاق، اعدام یا محکومیت هایی از این جنس ختم شود، در حالیکه در پرونده های حقوقی حکم های نهایی به این صورت نیستند و فرد را نهایتاً به اِحقاقِ حقوق شاکی و قبول مسئولیت و انجام وظایف در مقابل او مجبور می کنند.

با تمام تفاسیر گفته شده متوجه می شویم که به علت تفاوت های بنیادی که این دو حوزه با هم دارند، متعاقباً نقش وکیل کیفری و وکیل حقوقی نیز با هم متفاوت است و هر کدام به قوانین و مقررات خاصِ حیطه تخصصی خود باید تسلط داشته باشند.

شکایت کیفری چیست؟

امور کیفری نسبت به امور حقوقی از درجه حساسیت و اهمیت بالاتری برخوردار هستند و به نوعی جان مردم، امنیت جامعه، آبرو، مال افراد و چیزهایی از این دست را نشانه می روند. در نتیجه هرگونه اقدام قضایی در این رابطه بسیار مهم بوده و باید با علم کامل به قوانین موجود، با دقت و وسواس زیاد انجام پذیرد. تنظیم شکوائیه کیفری نیز شامل همین حساسیت می شود. شکایت یا شکوائیه کیفری، نوعی دادخواست رسمی است که فرد شاکی آن را علیه شخصی که ادعا می کند مرتکب عمل خلاف قانون شده است، تنظیم کرده و به دادگاه تقدیم می کند. در این فرآیند، اگر ادعای وی برای دادگاه ثابت شود، فرد مجرم شناخته شده و برایش مجازات تعیین می شود. شکوائیه می تواند هم در فرم چاپی مخصوص تنظیم شود و هم به صورت دست نوشته باشد. مهم اطلاعات و فرمت آن است که باید دقیق و درست رعایت شود.

شکایت نامه یا همان شکوائیه کیفری را خطاب به دادسرا و یا دادستانی مربوطه نگاشته، خود را شاکی و فردی که از او شکایت می کنند را متشکی عنه می نامند. نام و نام خانوادگی، مشخصات و آدرسِ هر دو طرف را نیز به طور کامل وارد می کنند. سپس شکایت خود را به طور دقیق، صریح، مودبانه و مبسوط شرح داده و در پایان ادله مربوطه را نیز به شکوائیه خود پیوست می کنند.

شکوائیه، دادخواست مهمی است و باید به درستی تنظیم شود تا به درستی به آن ترتیب اثر دهند. اگر از خدمات وکالتِ وکیل کیفری بهره ببرید، خاطرتان جمع است که شکوائیه تان منظم، دقیق و مستدل به دادگاه ارائه می شود. اما اگر شخصاً قصد تنظیم آن را دارید، بهترین راه این است که از خدمات مشاوره یک وکیل کیفری مجرب استفاده کرده و بگذارید او بر کار شما نظارت داشته و ایرادات کار را به طرز شایسته برطرف کند تا شانس موفقیت پرونده شما پایین نیاید.

بهترین- وکیل- کیفری-کردار-نیک-یسنا

ظیفه وکیل کیفری خوب چیست؟

وکیل کیفری به کلیه قوانین و آیین نامه های کیفری تسلط داشته و ریزه کاری های امور کیفری را بهتر از هر شخص دیگری می داند. اگر قصد طرح دعوی کیفری را دارید اما با رویه های قضایی کار آشنا نیستید یا در چند مورد دچار ابهام هستید، می توانید از خدمات مشاوره وکیل کیفری استفاده کرده و از او راهنمایی بخواهید. همچنین او می تواند شما را در تنظیم شکوائیه ای مناسب و جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز نیز به طور مطلوب کمک کند.

اگر ترجیح تان این است که کل پروسه دادرسی زیر نظر مستقیم وکیل کیفری پیش رود تا مشکلی در پرونده پیش نیاید، انجام بخش بیشتر امور پرونده بر عهده اوست و وظیفه دارد شخصاً در دادسرا حضور پیدا کرده و برای اثبات دعوی شما و دفاع از پرونده تان از هیچ کوششی فروگذاری نکند.

ویژگی بهترین وکیل کیفری متخصص چیست؟

برای انتخاب بهترین وکیل کیفری باید به یک سری مهارت ها و ویژگی های کلیدی در آن وکیل دقت کنیم. یکی از مهمترین این ویژگی ها، مهارت سخنوری، اعتماد به نفس و قدرت کلام بسیار بالاست. البته این خصیصه فقط شامل وکیل کیفری نمی شود و همه وکلا در تمام زمینه ها باید این مهارت ها را داشته باشند تا بتوانند به درستی از حق موکل خود دفاع کنند و به او اطمینان خاطر لازم و کافی را بدهند. اما برای وکیل کیفری باید تاکید بسیار بیشتری روی این ویژگی کرد. زیرا حساسیت اینگونه دعاوی بسیار بالاست و قدرت کلام وکیل در دادگاه و دفاع از پرونده موکل نقش کلیدی بازی کرده و در رای دادگاه تاثیر شگرفی خواهد گذاشت. علاوه بر توانایی و تبحر در این زمینه باید دانش، تخصص و مهارت های لازم را نیز داشته باشد و پیوسته خود را از لحاظ علمی بروز کند. همچنین صداقت داشته و رازدار باشد و به وکالت به عنوان یک تجارت پولساز نگاه نکند، بلکه بداند این دانش، ابزاری برای برقراری عدالت در جامعه و دفاع از حقوق افراد است که در اختیار او قرار گرفته است و باید آن را در راه درست بکار بگیرد. یکی دیگر از مواردی که افراد در انتخاب بهترین وکیل کیفری باید به آن دقت کنند، سابقه پرونده های موفق آن وکیل است.

بهترین- وکیل- کیفری-کردار-نیک-یسنا

مزایای داشتن وکیل کیفری چیست؟

اکثر افراد در زمینه حقوق مطالعات کمی دارند و اطلاعات آنها به یک سری دانسته های سطحی خلاصه می شود. آنها به طور جدی و عمیق با اصطلاحات، قوانین و رویه های قضایی آشنایی ندارند. دعاوی کیفری یکی از حساس ترین دعاوی ممکن است و ابعاد گسترده زیادی دارد. کوچکترین اشتباه، تعلل یا تصمیم نابجا می تواند در نتیجه نهایی پرونده تاثیر سوء گذاشته و ضررهای جبران ناپذیر مادی و معنوی به شخص وارد کند. مسئله مهمی که در پرونده های کیفری وجود دارد، این است که شخص فقط می تواند یکبار دعوی خود را مطرح کند و اگر در این رابطه از بهترین وکیل کیفری بهره نگیرد و خود با دانسته های اندکش به سراغ حل مسئله برود، ممکن است نتیجه مطلوب برایش حاصل نشود و فرصت پیروزی در پرونده را به طور کامل از دست بدهد. پس از صدور حکم نهایی، امکان دفاع مجدد و یا طرح دوباره دعوی برای شخص وجود ندارد و دادگاه بیش از یکبار برای دفاع و اثبات دعوی به شما فرصت نخواهد داد. اینجاست که مزیت داشتن بهترین وکیل کیفری به طور بارزی به چشم می آید و وکیل می تواند کمک شایانی به پرونده شما کرده و در زمان درست، مدارک و ادله مناسب را به دادگاه ارائه دهد و نتیجه مطلوب را برای پرونده شما حاصل کند.

اثبات دعوی کار حساس، دشوار و پیچیده ایست و چنانچه خودتان شخصاً اقدام کنید و موفق به اثبات دعوی خود نشده یا نتوانید به درستی از پرونده خود دفاع کنید، به این معنی است که اتهام را پذیرفته و از دید دادگاه مجرم شناخته می شوید. مجرم شناخته شدن شما تبعات سنگینی در زندگیتان خواهد داشت. از جمله اینکه دادگاه مجازات معینی برای شما در نظر می گیرد و مسئله بعدی اینکه آن جرم به عنوان سوء سابقه در کل زندگی همراه شماست و در پروسه های قانونی مهم آینده، برایتان بسیار مشکل زا خواهد بود. در نتیجه داشتن بهترین وکیل کیفری را در امور این چنینی را اصلاً دست کم نگیرید.

البته در دعاوی سنگین کیفری، اگر استطاعت مالی لازم را جهت داشتن وکیل کیفری نداشته باشید، خود دادگاه وکیلی را تحت عنوان وکیل تسخیری در اختیار شما قرار خواهد داد.

هزینه وکیل کیفری

هر پرونده کیفری شامل حق الوکاله و یا همان هزینه هایی است که فرد به منظور انجام امور قضایی توسط وکیل، باید به او پرداخت نماید و کلیه هزینه های ایاب و ذهاب و سفر وکیل در راستای پرونده را نیز شامل می شود. این هزینه در قراردادی که بین موکل و وکیل بسته می شود باید به طور دقیق درج شود و ۵% آن بابت علی الحساب مالیاتی روی وکالت نامه تمبر الصاق و ابطال می شود. اگر قراردادی بین آنها نباشد، معیار حق الوکاله همان میزان تعرفه سالانه حق الوکاله است که مطابق با نوع و تعداد اتهام پرونده برای آن در نظر گرفته می شود. عرف و توافق در تعیین میزان حق الوکاله وکلا تاثیر دارد و حتی آنها مجاز هستند، قرارداد مالی جداگانه ای با موکل خود ببندند و مطابق با تعرفه عمل نکرده و مبلغی بالاتر یا پایین تر بگیرند و این مسئله هیچ منع قانونی ندارد.

علاوه بر نوع و تعداد اتهام که در تعیین هزینه های وکیل دخیل اند، عواملی چون میزان تحصیلات، سالهای خدمت، حوزه قضایی محل خدمت وکیل و مهارت وی نیز در تعیین هزینه دخیل هستند و باعث افزایش هزینه های وکیل کیفری شما می شوند.

بهترین- وکیل- کیفری-کردار-نیک-یسنا

کلام آخر

موسسه حقوقی “کردار نیک یسنا”، یکی از معتبرترین موسسات حقوقی ایران است که همواره در ارائه خدمات برتر به متقاضیان تلاش کرده است. یکی از خدمات برجسته این موسسه مشاوره های تخصصی حقوقی و کیفری در رابطه با پرونده های شماست که این کار توسط تیمی مجرب از کارشناسان حقوقی و وکلای خبره دادگستری انجام میگیرد و اگر نیاز به استفاده از خدمات وکلای برجسته کیفری تهران یا ایران داشته باشید نیز شما را راهنمایی و همراهی خواهند کرد تا بهترین وکیل کیفری را داشته باشید. برای حل دعاوی حساس کیفری، از خدمات بهترین وکیل کیفری بهره مند شوید تا زمان و هزینه اضافی در این رابطه نپرداخته و پرونده تان در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسد. مسائل کیفری از حساسیت بالایی برخوردار هستند و هرگونه تعلل زمانی یا تصمیم گیری اشتباه و نابجای شما، می تواند ضررهای جبران ناپذیر مادی و معنوی فراوانی را به شما وارد کرده و مسیر دعوا را به کلی عوض کند. پس اگر آگاهی، دانش و مهارت کافی ندارید، دعاوی کیفری خود را به دست بهترین وکیل کیفری که موسسه “کردار نیک یسنا” به شما معرفی خواهد کرد، بسپارید و از هیچ بابتی نگران نباشید.

سوالات متداول

وکیل کیفری، وکیلی است که با توجه به تخصصش به تمامی قوانین کیفری و جزائی تسلط داشته و می تواند به عنوان نماینده قانونی موکل خود در دعاوی کیفری او شرکت کند. طبق اصل ۳۵ قانون اساسی، در تمام محاکم دو طرف دعوا حق گرفتن وکیل کیفری دارند

وکیل کیفری و وکیل حقوقی بسیار با هم متفاوتند. این تفاوت در نوع وکالت آنها نیست، بلکه در حیطه قوانین دادرسیِ امور کیفری و حقوقی است که با هم متفاوتند. در نتیجه برای اینکه تفاوت بین وکیل کیفری و وکیل حقوقی را بهتر متوجه شویم، کافی است ابتدا تفاوت بین این دو حوزه را درست متوجه شویم.

امور کیفری نسبت به امور حقوقی از درجه حساسیت و اهمیت بالاتری برخوردار هستند و به نوعی جان مردم، امنیت جامعه، آبرو، مال افراد و چیزهایی از این دست را نشانه می روند. در نتیجه هرگونه اقدام قضایی در این رابطه بسیار مهم بوده و باید با علم کامل به قوانین موجود، با دقت و وسواس زیاد انجام پذیرد

موسسه حقوقی کردار نیک در خدمت شماست!

جهت مشاوره برای پرونده های حقوقی، خانواده، کیفری، ملکی، داوری، ثبت و انحلال شرکت و قانون کار با ما تماس بگیرید: 88943662 - 88931969
مشاوره حقوقی
مشاوره تلفنی
موسسه حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا