جزئیات حساب خود را فراموش کرده اید؟

پیدا کردن آدرس از روی شماره حساب

پیدا کردن آدرس از روی شماره حساب

یکی از سوالاتی که امروزه ذهن اکثریت افراد را به خود مشغول داشته این است که آیا می توان شخصی را از روی شماره حساب بانکی اش پیدا کرد یا خیر ؟

پیدا کردن آدرس از روی شماره حساب

در مرحله اول باید گفت این کار یک امر غیرقانونی می باشد زیرا بانک ها تحت هیچ شرایطی اجازه ندارند آدرس مشتریان خود را در دسترس دیگران قرار دهند.

پس در صورتی که با اشخاصی رو به رو شدید که قصد گرفتن هزینه زیاد در ازای آدرس شخص از روی شماره حساب بانکی را داشتند بدانید که با یک کلاهبراد و یا هکر رو به رو شده اید.

حدود سال های 97 اطلاعات برخی از بانک ها سرقت شد و به این دلیل آدرس ، مشخصات ، شماره تلفن های مشتریان بانکی در اختیار سارقین و وابستگان آنان قرار گرفت .

به همین دلیل امکان دارد بعضی از افراد از این طریق بتوانند آدرس منزل کسانی را از روی شماره حساب بانکی شان در اختیار شما بگذارند که این روش کاملا غیرقانونی و جرم می باشد.

روش دیگر دستیابی به آدرس اشخاص از روی شماره حساب روش هک کردن اطلاعات بانکی است که این کار یک امر مجرمانه تلقی شده و مجازات سنگینی برای هکر و شخصی که چنین درخواستی را داشته است در قانون در نظر گرفته شده است.

روش قانونی دستیابی به آدرس اشخاص از روی شماره حساب بانکی

باید به اطلاع برسانیم که تنها راه قانونی دستیابی به آدرس اشخاص از روی حساب بانکی از طریق دادسرا می باشد.

در صورتی که شخصی از حساب شما پولی برداشت کرده و آن مبلغ را به حساب بانکی خودش انتقال داده شما به راحتی می توانید از طریق دادسرا طرح دعوا نمایید و اجازه دهید تا مامورین مراحل قانونی را طی کنند. بعد از کامل شدن تحقیقات دادسرا مجرم را دستگیر و علاوه بر رد مال مجازات کلاهبرداری نیز مشمول حال وی خواهد شد.

پس باید گفت در صورتی که با مواردی از کلاهبرداری های بانکی رو به رو شدید به هکرها و یا اشخاصی که ادعا می کنند اطلاعات بانکی را در دسترس دارند اعتنا نکنید و در اولین فرصت شکایت خود را به دادسرا ببرید

مجازات کلاهبرداری اینترنتی

بر اساس قانون تجارت الکترونیک جزای محکومان در بستر مبادلات الکترونیکی حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی معادل مال مأخوذه است.

موسسه حقوقی کردار نیک در خدمت شماست!

جهت مشاوره برای پرونده های حقوقی، خانواده، کیفری، ملکی، داوری، ثبت و انحلال شرکت و قانون کار با ما تماس بگیرید: 88943662 / 88931969-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا