جزئیات حساب خود را فراموش کرده اید؟

تهدید کردن

آیا تهدید کردن جرم است ؟

تهدید به معنای ترساندن دیگری از یک خطر جدی و قریب‌الوقوع به‌قصد وادار کردن او به انجام دادن عملی معین (مانند ارتکاب جرم یا دادن مال) برخلاف میل آن شخص، به‌گونه‌ای است که فاعل از ترس عواقب ناشی از تخلف از اجرای خواسته تهدیدکننده، خود را ناگزیر از اطاعت از او بداند.

تهدید کردن موسسه حقوقی کردار نیک

آیا تهدید کردن جرم است ؟

تهدید شخص باید واضح باشد یعنی تهدیدکننده به وضوح ، تهدیدشونده را به قتل، ضررهای مادی، معنوی، شرفی و افشای سر خود و یا بستگانش تهدید کند

شرایط آن بدین صورت است :

برای تحقق جرم تهدید شرایطی باید وجود داشته باشد:

١- تهدیدکننده قادر به انجام باشد.

٢- با توجه به وضعیت تهدیدشونده احتمال وقوع آن باشد.

تهدیدامری نسبی است که با توجه به وضعیت تهدیدشونده و تهدیدکننده مورد قضاوت قرار میگیرد و ملاک تشخیص آن عرفی است.

تهدید در ایران چگونه است

آیا میدانستید تهدیددر ایران جرم بوده و طبق ماده 15 قانون جرایم رایانه ای اکر کسی افراد را به ارتکاب جرایم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر یا روانگردان یا خودکشی یا انحرافات جنسی یا اعمال خشونت آمیز تهدیدکند، به حبس از نود و یک روز تا یک سال  و یا جریمه نقدی به میزان 5 میلیون ریال تا 20 میلیون ریال و یا هر دو مجازات خواهد شد. همچنین طبق ماده 669 مجازات اسلامی هر شخصی ، شخص دیگیری را به قتل یا ضرر های نفسی شرافتی و مالی تهدیدکند به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا زندان 2 ماه الی 2 سال محکوم خواهد شد.

برای مشاوره حقوقی در امور کیفری می توانید با وکلای باتجربه و کاردان موسسه حقوقی کردار نیک و کسب راهنمایی با شماره تلفن های 021-88931969 و 021-88943662 تماس حاصل نمایید.براى بهره گيرى از مشاوره هاى حضورى و تلفنى وكلاى موسسه در رابطه با دعاوى كيفرى خود با ما در تماس باشيد.

موسسه حقوقی کردار نیک در خدمت شماست!

جهت مشاوره برای پرونده های حقوقی، خانواده، کیفری، ملکی، داوری، ثبت و انحلال شرکت و قانون کار با ما تماس بگیرید: 88943662 / 88931969-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا